V Pravni mreži za varstvo demokracije izpostavljamo naslednje stališči oziroma poziv:
Prvič. Mestna občina Ljubljana in policija sta v torek, 19.1.2021, v Avtonomni coni Rog izvedli poseg, ki je upoštevajoč letni čas in razglašeno epidemijo neprimeren in nesorazmeren. Uporabniki so prostore 15 let branili z zasedbo in protesti kot obliko političnega zbiranja, mestna oblast pa je poseg izpraznitve izvedla ravno v času, ko je zbiranje zaradi epidemije prepovedano. Namesto da bi se mestna oblast med epidemijo eksplicitno samo omejila od ravnanj, ki pomenijo skrajni poseg v posameznike in skupnosti, v njihov delovni in življenjski prostor, nad katerim so imeli mirno posest, je - nasprotno - poseg izpeljala ravno v času vrste omejitev in prepovedi, v času, ko se izvrševanje pravice do mirnega zbiranja kot legitimnega in demokratičnega orodja kaznuje z denarnimi kaznimi.
Drugič. Od marca lani vlada omejuje javna zbiranja. Posamezniki in posameznice, ki na javnih krajih izražajo mnenje, so kaznovani z globo 400 evrov, interpretacija zbiranj in kaznovanje pa sta arbitrarna. Prepoved mirnega zbiranja je grob poseg v človekove pravice, ki jih poleg mednarodnih paktov, katerih podpisnica je Slovenija (npr. Mednarodni pakt o državljanskih in političnih pravicah), zagotavlja slovenska Ustava. Ta v poglavju o človekovih pravicah in temeljnih svoboščinah varuje tako svobodo izražanja (39. člen Ustave) kot pravico do mirnega zbiranja in do javnih zborovanj (42. člen Ustave). Tudi v času epidemije ne sme biti splošnih prepovedi zbiranj. Vsak poseg v pravico do zbiranja mora biti epidemiološko utemeljen, sorazmeren in omejen le na nujen čas, ko ni mogoče z omilitvenimi ukrepi zagotoviti popolno izvrševanje pravice. Zato je absolutna in brezpogojna prepoved ter posledično sankcioniranje javnih zbiranj, kot ga izvaja slovenska vlada, nedopustno. Nenazadnje država ob predpisanih pogojih dopušča masovna druženja v zaprtih trgovskih centrih in na delovnih mestih.