Objavljamo zapis pravnega strokovnjaka Cirila Ribičiča.
Ob žrebu o trajanju mandatov članov sveta, ki ga je predsednici republike naložil tretji odstavek 23. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Radioteleviziji Slovenija (ZRTVS-1B), je predsednica na socialnem omrežju twitter izrazila svoje nezadovoljstvo, ker ji je zakonodajalec naložil »najbolj bizarno predsedniško opravilo od obstoja Slovenije dalje«, iz sporočila pa se da razbrati tudi stališče, da ji je zakon naložil opravilo, za katerega zakonodajalec nima podlage v ustavi.
Od leta 1996 smo v Sloveniji imeli že kar 24 referendumov. Redko mineta dve zaporedni leti brez izvedenega referenduma. In potem pravijo, da je Švica dežela referendumov. V nedeljo pa nas čaka ne le en, ampak kar trije. Ker bodo v enem dnevu izvedeni trije referendumi, bomo na glasovalnem mestu dobili tri glasovnice in se bomo morali tudi trikrat podpisati v volilni imenik. V nadaljevanju predstavljamo preprost, a natančen pregled referendumske ureditve, saj je ta precej kompleksa, doslej je bila dvakrat korenito spremenjena, v medijih pa je precej redko podrobno pojasnjena.
Zaradi zagotavljanja odprte in pluralne razprave objavljamo odgovor dr. Šušteršiča na naš prispevek "Odgovor dr. Janezu Šušteršiču: Zakaj moramo na referendumu o RTV glasovati za", v katerem smo pojasnili, zakaj se ne moremo strinjati z njegovo kolumno o RTV zakonu, objavljeno na Siol.net.
Kar se tiče volitev, se v Sloveniji ukvarjamo skoraj izključno z državnozborskimi volitvami, volitve drugih organov pa predstavljajo zgolj nekakšen dodatek. Lokalnim volitvam tako namenimo manj pozornosti, čeprav gre za razvejano in kompleksno temo, ki ima lahko velik vpliv na naša življenja. Na lokalni ravni tako volimo tri organe lokalne samouprave, in sicer župana oziroma županjo, člane občinskega oziroma mestnega sveta in člane svetov krajevnih, četrtnih ali vaških skupnosti. Od teh so najbolj kompleksne volitve v občinske oziroma mestne svete, za informirano odločitev pa je ključno poznavanje vseh navedenih volilnih sistemov.
V več primerih so sodišča, ko so zavrnila tožbe za plačilo odškodnin Izbrisanih, tem naložila plačilo visokega zneska stroškov pravdnega postopka, ki ga morajo plačati Republiki Sloveniji. Glede na sodno prakso ESČP se zastavlja vprašanje, ali se kršitve pravic Izbrisanih s tem ne nadaljujejo.
Profesor prava z univerze Aberdeen je član strokovne skupine Komisije EU glede strateških tožb zoper sodelovanje javnosti. V intervjuju pojasnjuje, zakaj je uresničevanje svobode izražanja temelj demokracije in prvi korak, da se prepreči zlorabe oblasti in koncentracij moči.
Evropska akademika in raziskovalca opozarjata, da je skrajni trenutek, da komisija EU podpre evropsko civilno družbo v vseh razsežnostih njenega delovanja, jo enakopravno vključi v procese odločanja ter zagotovi njeno neovirano delovanje.
Ameriško vrhovno sodišče je razveljavilo odločitev Roe proti Wade iz leta 1973 in odpravilo pravico do umetne prekinitve nosečnosti v ZDA. Zvezne države lahko odslej samostojno uvajajo prepoved splava, s čimer je sodišče omejilo pravice žensk in njihov status svobodnih državljank. Objavljamo prevod odklonilnega ločenega mnenja sodnika Stephena Breyerja, sodnice Sonie Sotomayor in sodnice Elene Kagan v zadevi Thomas E. Dobbs, uradnik oddelka za zdravje zvezne države Misisipi, ter ostali proti Organizaciji za zdravje žensk Jackson.